vrijdag 26 februari 2016

Sauzen en soepen

Tot voor kort hield mijn zoon niet zo van saus op de pasta en al helemaal niet van tomaten in de saus. En toen vonden we gelukkig een hele lekkere saus: carbonarasaus van Knorr in een kleine kartonnen verpakking. De smaak is heerlijk romig met stukjes spekjes erin en toch licht, net wat hij zo lekker vindt. Hij blij, wij als ouders ook blij dat hij saus op zijn pasta wil. Maar sinds een paar weken zijn we niet meer zo blij, want het is uit het assortiment van onze buurtsuper verdwenen! Het vak in het schap van deze saus en het bordje zijn gewoon helemaal verdwenen. De twee rode sauzen van dit merk in deze verpakking staan er nog wel, maar de onze is gewoon verdwenen. Ik heb gezocht naar andere adressen en vond het wel in een winkel in een andere wijk. Maar dan moeten we in het vervolg voor deze saus 10 minuten fietsen. Dat is wat meer moeite, maar dat heb ik dan toch wel weer over voor mijn zoon. Kan ik meteen een aantal aanbiedingen van die keten meenemen...

Maar toen diende zich weer een ander probleem aan. Ik houd nogal van een kopje warme soep tussen de middag. Heerlijk en gemakkelijk zo'n warm soepje in een beker waar je zo van opkikkert. Vooral de preisoep en koninginnensoep waren mijn favoriet. Waren, zeg ik, want ze zijn niet meer verkrijgbaar! Niet bij onze buurtsuper, maar zelfs ook niet bij de grote keten op 10 minuten fietsen! De smaken zijn gewoon verdwenen, vervangen door allerlei andere soepen die waarschijnlijk gewoon beter verkopen. Soepen met meer exotische namen of meer kruiden. Het lijkt wel of er tegenwoordig alleen maar tomaten en kippensoepen zijn, en kant en klare soepen in pak of zak. Niet meer een beker soep voor tussen de middag of rond vieren. Sowieso is het vandaag de dag nogal 'tomatig' in de winkel: mijn zoon wees mij al eens aan dat er gigantisch veel tomatenketchupflessen in de winkel staan... (let er maar eens op).

Om terug te komen op mijn soepjes. Ik vraag me af: Wie weet waar ik nog wel mijn kop soep kan kopen...??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten