donderdag 13 oktober 2016

Boeuf Bourguignon

In de herfst is het buiten weer wat kouder en is het tijd om lekker warme gerechten te eten. Vroeger aten wij thuis dan vaak hachee, dat rook zo heerlijk en was heel lekker. Ik heb me er nog nooit aan gewaagd om het te maken, veel te veel werk dacht ik altijd. En zonde van het gas, want zo'n gerecht moet altijd uren opstaan. Pas geleden las ik een recept van Boeuf Bourguignon en dat leek me heel erg lekker. Moeilijke naam, maar niet zo moeilijk om te maken! Dus ik ging aan de slag: vlees kopen, snijden (blaren op mijn handen, want door de vetrandjes ging het moeilijker dan verwacht..), aanbakken en laten sudderen. En daarna ruikt het heerlijk in huis. Hieronder een foto van hoe het eruit zag. Het is jammer dat je het niet kunt ruiken.


De boef bourguignon staat lekker te pruttelen en te geuren

Eigenlijk had ik dit gerecht voor het hele gezin bedoeld en ik had lekker veel gemaakt. Wel zo handig, omdat het toch lang op moet staan. Maar de kinderen wilden het niet eens proeven! Zodoende hebben mijn man en ik twee dagen van dit gerecht gegeten. En heerlijk dat het was. Het grootste compliment kwam van mijn man. Hij zei: "Eten we dit gauw weer?!" Ik dacht: vast wel, want ik vind het ook lekker!
Dus voor iedereen die denkt dat het veel werk is: dat valt best mee. Het pruttelen gaat bijna vanzelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten