zondag 18 oktober 2020

Zebra geboren

Een paar dagen geleden las ik een erg leuk bericht in de krant: in DierenPark Amersfoort is een zebra geboren. Zebra's zijn mijn lievelingsdieren, dus ik sta thuis te juichen.



Zo'n kleine babyzebra staat al snel op zijn vier poten (of noem je het bij een zebra ook benen?) en gaat al snel naar buiten waar de andere bewoners van de Savanne hem ook begroeten, zoals giraffen en impala's. Ik ben eens op vakantie naar Kenia geweest en heb al die dieren in het wild gezien. Maar de zebra blijft mijn lievelingsdier. De strepen die ze hebben, schuchter en toch nieuwsgierig. Ze staan vaak stil, met hun rug naar je gericht, maar soms kijken ze toch stiekem over hun schouder achterom te gluren. Ik heb een zwak voor ze.

Nu nog een bezoekje inplannen om op kraamvisite te gaan en het jong met eigen ogen te bekijken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten