woensdag 24 april 2013

Woorden

Ons leven bestaat uit woorden, in ons denken en voelen gebruiken we woorden. Als we omgaan met anderen. In alles.

Mijn dochter van vijf begint in groep 2 met het leren van letters. Ze begint zelf ook woorden te spellen en soms is het helemaal goed en dan ben ik een hele trotse moeder. Of we zitten aan tafel in onze handen te klappen omdat we de lettergrepen van woorden gaan tellen. Ook rijmen is een favoriete bezigheid: wat rijmt er op stoep? En wat rijmt er op gras?

Ook gaat mijn dochter schrijven. Tijdens het schrijven zegt ze alle letters hardop en af en toe vraagt ze mij hoe ze een letter moet schrijven. Ik zeg dan een woord dat met die letter begint of zeg dat hij in haar naam zit. En de letter "o" zeg je net zo rond met je mond.

Na een hele tijd is het briefje dat ze aan het schrijven was, klaar. Ze laat het me lezen. En er staat: mama is dom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten