donderdag 10 oktober 2013

Orchidee in beeld

Ik schreef er al eerder over, maar mijn orchidee blijft haar best doen!! Ze staat op de keukentafel in een hoge glazen vaas en ze kan vanachter het gordijn naar buiten gluren. Een keer per week een beetje water en dat is alles. Kijk maar mee naar de foto's die ik ervan heb gemaakt.


 Deze foto heb ik begin augustus gemaakt. Het is het begin: al 3 bloemen, maar nog vijf knoppen die open kunnen gaan!



En eind augustus bloeien alle acht bloemen!! Een plaatje nietwaar?

En het is nu begin oktober en ze zien er nog net zo mooi uit! Het is een wonder van de natuur dat er uit zo'n dunne steel zoveel bloemen kunnen groeien. Ik blijf me verwonderen en naar de bloemen kijken.


Mijn advies: wil je lang van bloemen genieten koop dan een orchidee. Dan heb je maandenlang plezier en het kost niet veel. Beter dan een bos bloemen dat maar hooguit een week staat en dan ook nog stinkend water achterlaat. Bij mij staan ze vaak nog korter, omdat ik ze vaak water vergeet te geven.
Nee, koop een orchidee. Ideaal in crisistijd. (Nee, ik heb geen aandelen in orchideeën...).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten