dinsdag 24 februari 2015

Vormen in de lucht

Ik kijk graag om me heen naar verschillende vormen en als ik ze zie maak ik daar graag een foto van. Een dagje uit, een vakantie of in de stad zie ik veel dingen waar ik toch even een foto van wil maken. Helaas heb ik nog geen telefoon met fotomogelijkheid, maar ik heb wel een mooi fotocamera. Maar die heb ik niet altijd bij me. En soms is dat best jammer. Toch is het me best gelukt om af en toe wat mooie dingen vast te leggen.

Dit reuzenrad stond in Amersfoort tijdens de Spoordagen 2015. De zon scheen en de lucht was blauw, maar het regende ook op die dag. Een imposant bouwwerk waar ik heel blij van wordt als ik er naar kijk. We zijn er twee keer in geweest!
Bomen hebben soms ook mooie vormen. Deze dennenboom staat in Soestduinen. Ook dit steekt prachtig af tegen de lucht. Het was echt een foto waard.
Iets heel anders: een lantaarnpaal in Madrid, Spanje. IJzer, mooie versierselen. Prachtig vind ik zoiets. Na het maken van deze foto had ik bijna een stijve nek, want het lukte bijna niet om dit mooi in beeld te krijgen.
En dit is ook Spanje, in Segovia. Een prachtig kasteel met rechte, ronde en hoekige vormen. En ook weer prachtig afstekend tegen de lucht. Het waaide best hard die dag, kijk maar naar de Spaanse vlag bovenop het kasteel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten