dinsdag 25 augustus 2015

Jumbo

Onze hele wijk kleurt geel, omdat de Jumbo de C1000 heeft vervangen. En dat is behoorlijk wennen. Het pand is aan de buitenkant niet veranderd, niet groter geworden of zoiets, maar als je in de winkel rondloopt denk je wel dat het groter is geworden. En raar is het ook wel. Was eerst de ingang rechts, nu is die links. De karren staan heel anders en krapper, en de looproute is ook helemaal van richting veranderd. Op de vleesafdeling kan ik niets vinden, want het ligt nu verspreid over wel vijf koelingen die nogal uit elkaar staan. Waar vind ik nu zo snel de worstjes: liggen de nu bij varkensvlees of rundvlees? In het midden is nu een vers-plein gekomen met kaas en vlees, maar ik heb daar nog geen overzicht.
Verward laat ik me verder leiden door de broodafdeling en koelingen achterin de winkel en vraag me daar ineens af waar ik de koekjes of het wc-papier kan vinden. Ik ben aardig verdwaald, maar ontdek dat in de lucht toch zwarte bordjes met producten per pad. Dat helpt me op weg. Maar het is wel omschakelen en opletten.

Ik neem me al een aantal keren voor om een scanner te pakken om snel te kunnen afrekenen bij de snelkassa, maar dat is me nog niet gelukt. Het zit nog niet in mijn systeem. Volgende keer maar dan.

Wat ik mis van de oude C1000 is de wekelijkse folder met aanbiedingen die op mijn deurmat viel. Van Jumbo krijg ik soms iets kleins, maar niet een folder met 100 producten erin. Nu moet ik online de folder lezen. En als ik nog iets anders op de site wil opzoeken krijg ik steeds de vraag: 'Waar winkelt u?' Maar dat wil ik niet, ik wil de folder zien of een recept! Voor ik het weet ben ik weer terug op de homepagina. Help!

Ik geloof dat ik eigenlijk de vertrouwde C1000 terug wil...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten