dinsdag 27 oktober 2015

Tuin in de zomer

Vandaag lijkt het wel weer een beetje zomer met die heerlijke zon en lekker temperatuurtje. Aan de tuin kun je zien dat het geen zomer meer is. De bladeren verkleuren en planten zijn uitgebloeid. Maar afgelopen zomer hebben er meerdere planten zo mooi gebloeid dat ik ze vast wilde leggen. En het was natuurlijk meteen een mooi excuus om mijn nieuwe fotocamera te gaan gebruiken! Dus nu nog even een terugblik naar afgelopen zomer, omdat ik de foto's zo mooi vind.

Clematis, mijn favoriete klimplant door de grote bloemen in prachtige kleuren. Ik telde zeventien bloemen. En daar wordt ik dan zo blij van!


Lavendel, mooie wuivende aren met een diep paarse kleur en een heerlijke geur. Je waant je in Frankrijk. En ze trekken ook veel bijen aan die er heerlijk in rondzoemen.


Hibiscus, prachtige exotisch ogende bloemen. Deze struik bloeit zo lekker lang. Er zijn veel knoppen te zien en ineens barsten ze open en gaan ze bloeien. Elk jaar is dat weer een hele verrassing.


Hortensia, mooie grote bloemschermen. Zie je de dauwdruppels er nog op liggen? In de herfst verkleuren de bloemen naar roze. En volgend jaar bloeit ze hopelijk nog uitbundiger dan dit jaar. Ik kan bijna niet wachten!

De zomer is mijn favoriete seizoen. Al die bloemenpracht, ik kan er heel erg van genieten. En nu ik ze heb vastgelegd nog langer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten