zaterdag 3 december 2016

Schoentje zetten

Het is weer de tijd voor Sinterklaas, dus tijd om de schoen te zetten. De tijd vliegt. Dochter zet alweer een tijdje haar schoen. Daar was ik eerst wel verbaasd over: 9 jaar al, grote meid dacht ik en nu wil ze toch nog haar schoen zetten. En niet zoals we gewend waren om de paar dagen iets in de schoen, al is het maar een paar pepernoten. Voor haar is dat niet goed genoeg als er om de paar dagen iets in de schoen komt. Ja, ze heeft noten op haar zang, pepernoten.

In het geval van mijn zoon leek het indertijd anders. `hij zette trouw zijn schoen samen met zijn jongere zusje. toen had ik niet het idee dat hij nog graag zijn schoen wilde zetten, hij deed het meer omdat zijn zusje nog geloofde en speelde het spelletje mee. Nu is dat duidelijk anders.

Ik heb besloten om er nog gewoon even van te genieten, van de spanning van schoen zetten en 's ochtends kijken of en wat er in zit. En dan een glunderend gezicht. Misschien wil ze volgend jaar helemaal niet meer. Maar dan hebben we gelukkig nog wel het Sinterklaasjournaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten