vrijdag 20 november 2020

Speeltuin voor koolmeesjes

Als ik aan de keukentafel zit en door het voorraam naar buiten kijk zie ik het boompje in de voortuin. Nu staat hij daar bijna zonder blad. Het boompje is af en toe een kleine speeltuin voor vogeltjes, zoals vanochtend drie koolmeesjes. Ze komen vrolijk aangevlogen, ze gaan ieder op een eigen tak zitten. Er zijn veel takken, dus er is keus zat. En ze tsjirpen de hele tijd vrolijk. Ze blijven zelfs zitten als er een fietser voorbijkomt. Ze dartelen om elkaar heen naar een andere tak, alsof ze met elkaar spelen. Ik geniet ervan en wordt vrolijk door ze.

Snel pak ik mijn mobiel om wat foto's te maken, maar die takken zitten in de weg, want ze zijn natuurlijk aan de andere kant van de boom gaan zitten. Toch lukt het uiteindelijk om ze op beeld te krijgen.

Ik geef toe: je moet goed kijken, maar dan zie je er toch wel drie in totaal! Ik zal je wat hints geven.

Zie jij ze ook??


Rechtsboven

Rechtsboven en linksonder


Geen opmerkingen:

Een reactie posten