woensdag 16 april 2014

De was

Mijn dochter heeft een nieuwe dieprode tuniek met een blauwe legging erbij. Ze is er heel blij mee en het staat haar heel mooi. Na twee dagen moest de nieuwe tuniek toch echt in de was. Al gauw daarna stopte ik snel een was in de wasmachine en liep tevreden weer naar beneden om iets anders te gaan doen.

De wasmachine was al een aantal uren klaar toen ik me ineens herinnerde dat ik de was nog moest ophangen. Gauw liep ik naar boven en opende de wasmachinedeur. Een verrassing wachtte me op. Niet alle bonte was was wat je echt noemt 'bont'. Sommige kleding had een witte rand, en een t-shirt of wat ondergoed van de kinderen had ook wel iets wits. En een overhemd van mijn man had tussen de blauwe blokken ook witte streepjes. Eh, wit waren ze eerst.
Toen ik het eerste witte kledingstuk uit de wasmachine haalde zag ik tot mijn schrik dat het er toch wel erg lichtroze uitzag. Niet zo'n vage zweem van lichtroze dat je bijna niet ziet als het droog is. Nee, echt duidelijk roze verkleurd! Mijn dochter vind zo'n roze hemdje of sokken niet erg. Het is eigenlijk wel heel mooi egaal gekleurd.

Mijn zoon daarentegen is op zijn zachtst gezegd wat minder blij met een favoriet wit t-shirt met korte mouw dat nu niet meer wit is maar duidelijk lichtroze. Ook toen het t-shirt was opgedroogd bleef het duidelijk lichtroze. Ik heb nog ontkleurder gekocht en de roze kleding er twee keer mee gewassen, maar dat hielp allemaal niet meer: alles bleef roze! Het overkomt me bijna nooit dat de was doorloopt en nu wel. En nog wel roze! Daar baal ik best wel stevig van. Ik heb me daarom voorgenomen om in het vervolg wat beter op te letten.
En mijn man en zoon heb ik allebei een nieuw kledingstuk beloofd!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten