maandag 1 september 2014

Glaasje op

Soms valt mijn oog in de krant op een (meestal klein) stukje tekst waar ik heel blij van wordt. Een paar dagen geleden las ik dat mensen die zo'n vier keer per week een glas wijn drinken soepeler blijven en minder problemen hebben met alledaagse zaken als wandelen of zich aankleden. Geadviseerd wordt om om de dag een glas alcohol te drinken. Elke dag een glas blijft teveel, maar om de dag mag!

Kijk, van zulke berichten wordt ik altijd een beetje blij. Teveel is niet goed, maar om de dag een glas alcohol nuttigen mag wel. Je blijft er fitter door en je hebt ook nog eens minder moeite met bewegen. Valt er toch nog iets te genieten als je ouder wordt. Al die oude knarren blijken best kras te zijn.
Ik zie het al voor me: de ene dag koken mijn man en ik uitgebreid. We eten een zelfgemaakte indische rijsttafel of verse tagliatelle met zalm in roomsaus en een salade. Vooraf een soepje of plakjes jamon en een vruchtenshake of ijscoupe als dessert. Dan dekken we de tafel mooi en nemen we er vrolijk een glas rode wijn bij. Dat wordt dan genieten. De volgende dag eten we de restjes van de dag ervoor op. We warmen ze gemakkelijk op in de magnetron en vervolgens eten we met het bord op schoot voor de tv. Die dag missen we een glaasje alcohol helemaal niet, want de tv leidt ons af. En dan kunnen we eindelijk weer eens kijken naar programma's die rond etenstijd uitgezonden worden, zoals RTL Boulevard of een leuk woonprogramma. Jarenlang is dat erbij ingeschoten toen de kinderen klein waren, maar in de toekomt behoort dat weer tot de mogelijkheden.

Ik kijk nu al uit naar het volgende leuke krantenbericht, het liefst een bericht waarin staat wat we juist wél mogen natuurlijk. Iets waar we blij van worden is toch het leukst. Iets in de trant van: 'regelmatig een weekend weg houdt je relatie spannend' of 'elke maand een dagje shoppen houdt je bloeddruk laag'. Van zulke berichten zou ik heel erg blij worden. Hé, was de krant van morgen er nu maar alvast, dan kon ik gaan zoeken naar een ander leuk bericht.

Wacht, ik ga nu alvast kijken op een online nieuwssite!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten