vrijdag 12 september 2014

Tuinweelde 3: appels, peren en meer

In augustus was het dan eindelijk zover: tijd om de appels te gaan oogsten. Dit zijn de allereerste appels die we geplukt hebben.
 En de boom hangt nog vol met meer rode appels. Ik heb ze nog niet geteld.


Ze zien er heerlijk uit, mooi rood en sappig, en dat zijn ze ook! De eerste appeltaart hebben we alweer gemaakt en gegeten. Verser kon niet: ik plukte de appels en bakte er meteen een taart van. Heerlijk!

En dan hebben we natuurlijk ook nog peren. Hierboven zie je ze begin augustus: ze verkleuren al wat van groen naar rood, maar ze mogen nog wel wat groter groeien.

Ik heb al eentje gegeten, die was nog wat hard, maar dat vind ik lekkerder dan een hele zachte peer. Deze grote jongen is bijna aan de beurt.

Dit jaar hebben we ook nog tomaten (die zijn helaas aan het rotten, omdat het te nat is...) en hierboven zie je paprika. Het is ook wat te nat voor paprika, een paar vruchtjes zijn gaan rotten. Maar toch zie ik nu twee nieuwe vruchtjes komen. Het zijn nog kleine groene bolletjes, maar uiteindelijk moeten ze geel gaan worden. En er kunnen in principe bij de bloemetjes ook nog vruchtjes gaan groeien. Als het maar niet te snel koud gaat worden!

Pas op een ochtend zag het gras in onze tuin er sprookjesachtig uit doordat de dauwdruppels werden verlicht door de zon. Een prachtig gezicht, daar moest ik gewoon even een foto van maken!! De natuur is vlakbij huis soms ook ontzettend mooi, als je het maar in de gaten houdt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten