maandag 24 november 2014

Een leuk weekend

Soms heb je in een weekend meerdere activiteiten waar je heel blij van wordt. Neem nou het afgelopen weekend.
Op zaterdag ging ik met mijn dochter naar het winkelcentrum bij ons in de wijk om Sinterklaas te zien. Nou, nee, eigenlijk ging dochterlief er alleen maar naar toe om de uitslag te horen van de kleurplatenwedstrijd. We kwamen daar een klasgenootje en moeder tegen wat de nodige gezelligheid tijdens het wachten gaf. Mijn dochter was er thuis vanuit gegaan dat ze een prijs zou winnen, want haar kleurplaat was heel mooi en vast de beste. Helaas viel ze niet in de prijzen. Ze heeft er verder met geen woord over gerept. We zijn gewoon naar huis gegaan.

Ze had natuurlijk een ander uitje om naar uit te kijken. In de middag en avond ging we zwemmen in De Eemhof en daarna eten in het buffetrestaurant. Daar keek ze erg naar uit. De tijd vloog voorbij en na het eten hadden we allemaal ronde buiken. Het viel ons op dat het in De Eemhof wel heel druk was, vooral het percentage vrouw lag heel hoog. De reden was het vriendinnenweekend van de Telegraaf Vrouw bijlage. Overal waar je keek zag je vlaggen en banners met het opschrift "Telegraaf Vrouw" en overal liepen opvallend veel groepjes vrouwen rond. Ik liep er met mijn gezin en wist niet van het bestaan van zo'n weekend af. Ik voelde me wel een beetje uitgesloten. Wat gingen ze allemaal doen en waarom wist ik niets van dit weekend af?
Toch pikten wij stiekem een heel klein graantje mee van dit evenement. Toen wij dichtbij onze geparkeerde auto waren stonden we in de buurt van de feesttent. De ingang van de tent stond open en wij konden naar binnen gluren. En toen zagen en hoorden wij Jeroen van de Boom opkomen die zijn eerste liedje van die avond zong. Weliswaar van grote afstand, maar het geluid stond hard genoeg aan.
In de auto deden we nog het spelletje "geen ja, geen nee" wat de nodige lachsalvo's gaf. Toen ik opmerkte dat ik heel erg vol zat van het eten voerden mijn man en zoon een heel gesprek over "geit'nkaas". 'Oh, hou op, ik zit vol!' lachte ik weer, maar ze gingen nog een tijd door.

Al met al was het een leuk en afwisselend weekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten