dinsdag 18 november 2014

Regenachtige herfstdagen

Het is niet mijn favoriete seizoen, de herfst. En zeker niet als het dan waait, regent en koud is. Als het dan toch herfst is dan kies ik liever voor een rustige herfstdag zonder veel wind, maar met een lekker zonnetje die de gele, bruine, rode en oranje bladkleuren nog intenser doet lijken. Dat maakt het sprookjesachtig en schilderachtig mooi. Fotogeniek. Daar kan ik van genieten.

Maar helaas zijn niet alle dagen zo. Er zijn ook dagen dat het grijs en nat is. Nat kan de hele dag een beetje nat zijn door een gestage miezerige regen. Je staat dan steeds voor de keuze of je wel of geen regenkleding aan zult doen. Doe je wel regenkleding aan dan heb je het vaak te warm, maar doe je geen regenjas aan dan wordt je toch natter dan je had verwacht. Duurt het weer uren voordat je spijkerbroek is opgedroogd.

Er zijn mensen die proberen om de herfst een beetje leuker te maken. Zo zijn er mensen die hippe en comfortabele regenjassen maken. Van een naam wordt ik meteen al een beetje blij: HappyRainyDays, een Nederlands bedrijf. Hun jassen zijn zo mooi dat je ze gewoon elke dag kunt dragen. Daar kan ik heel blij van worden: mooie regenkleding. Ik heb namelijk niet zulke goede herinneringen aan regenkleding. In mijn jeugd was het van rubberachtig materiaal, heel dik en stug. Je ging er nogal in zweten. Was je na een fietstocht van buiten en van binnen nat! En de kleuren: saai donkergroen of het hele felgele wat ik als kind droeg. Geel wil ik dus echt nooit meer dragen! Het materiaal is in de loop der jaren wel dunner geworden, maar nog steeds zie je er in een regenpak niet sexy uit. Daarom spreekt een hippe regenjas van lekkere stof met een mooie print me wel aan. Alleen over de prijs zit ik nog te twijfelen.
Het lijkt me een leuk verjaardagscadeau. Maar te laat helaas, want ik ben net jarig geweest. Moet ik toch nog een jaar doen met mijn oude regenkleding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten