zondag 11 januari 2015

Een wending

Soms kan je leven ineens een drastische wending nemen. Plots en heel snel. Dat kan dramatisch zijn. Bijvoorbeeld als er een stukje vuurwerk net jouw kant opkomt en je raakt in je oog of als je bij het aansteken van vuurwerk net een seconde niet goed oplet omdat iemand dan net iets tegen je zegt. En dan kan je leven in één klap anders zijn. Eén seconde maakt soms een heel verschil. Het gaat zo snel en voor je het weet is alles anders. Je wilt dan heel graag de tijd even terugdraaien, want als je een vuurwerkbril had gedragen ter bescherming of als je geen antwoord had gegeven en niet even achterom had gekeken bij het aansteken, was alles anders geweest.

Bij mij is ook iets veranderd, maar dan ten goede. Met één e-mail in mijn postvak veranderde ineens mij hele toekomstperspectief. De vraag van de e-mail luidde: "nog op zoek naar een baan?" Na mijn antwoord ("ja, natuurlijk") en één gesprek (precies op de dag dat ik officieel twee jaar werkloos was) had ik een nieuwe baan. Ik had er ruim anderhalf jaar geleden twee sollicitatiegesprekken gehad, maar toen werd ik net niet aangenomen. Ik kwam als tweede uit de bus. Nu blijkt de aangenomen kandidaat te verhuizen en te stoppen met deze baan. Daardoor werd er aan de toenmalige nummer twee gedacht. Ook LinkedIn speelde hierin een rol, omdat de werkgever mij weleens voorbij zag komen in de lijst van mogelijke bekenden en dan in de kopregel het woord 'beschikbaar' zag staan. Zo kun je bij allerlei mensen in beeld blijven zonder dat je er veel voor hoeft te doen en gelinkt hoef je dan ook niet te zijn. En dan kan het ineens heel snel gaan. Voordat ik het wist zag mijn toekomstbeeld er ineens heel anders uit, dacht ik weer na over kinderopvang en kreeg ik weer zin om aan de slag te gaan. Hoewel het een bescheiden baantje is (10 - 15 uur per week) mag ik weer leuk werk gaan doen (juridisch secretaresse) en mijn ervaring gebruiken om weer mee te doen in de werkende wereld.

Een goed begin van 2015. Ik heb er zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten