maandag 27 januari 2014

Nagellak

Heb je geen zin in schoonmaken, is het gewoon je hobby niet? Dan heb ik het ultieme excuus: lak je nagels in het liefst een vrolijke opvallende kleur. Zo'n kleur waar iedereen die het ziet meteen blij van wordt. Zo'n kleur die sommige vrouwen opdoen voor een feest omdat 'ie zo goed bij hun cocktailjurk of feestjurk staat. Eentje waar hoge hakken bij horen.

Voordat iemand mocht denken dat ik een partybeest ben: niets is minder waar. Ik kom bijna nooit op glamoureuze feestjes. In de gouden jaren van de ict heb ik een paar kerstfeesten meegemaakt van het werk van mijn man, maar die zijn op één had te tellen. Tegenwoordig zijn wij al blij als we af en toe samen uit eten gaan of naar de film. Gelukkig hebben we een oppas waar de kinderen ook dol op zijn, maar dan nóg maken we daar niet zoveel gebruik van. Het is soms gemakkelijker om op de televisie een film te bekijken of via 'uitzending gemist' een aflevering van 'Ik vertrek'. 'Boer zoekt vrouw' volgen we op de voet, dus dat hoeven we niet op een later moment in te halen. Ons uitgaansleven is dus verre van uitbundig.

Waarom heb ik dan toch mijn nagels gelakt? Nou, dat komt door mijn dochter. Zij had een studiedag, een dagje vrij, maar haar broer moest gewoon naar school. En die vrije dag was dus een mooie dag om als meisjes onder elkaar iets leuks te gaan doen. Dat werd dus nagels lakken. Dat lakken hadden we al een paar weken uitgesteld, maar nu moest het er toch maar eens van komen. En nu heb ik twee kleuren (!) op mijn nagels. De linker duim en rechter vingers zijn roze, de rechter duim en linker vingers zijn rood. Ik kon niet kiezen, vandaar dat ik deze combinatie heb gedaan! Ik wordt er echt vrolijk van, maar durfde mijn handen eerst bijna niet te wassen.

Eerst gebruikte ik mijn tip om onder het schoonmaken uit te komen, maar na vier dagen kom ik er toch echt niet meer onderuit: de bedden moeten verschoond worden, de wc's moeten schoon en ik moet dringend beneden stofzuigen en dweilen. Er zijn wat randjes nagellak licht beschadigd, maar mijn huis is nu schoon en ruikt naar Andy Lentefris. Ja, het leven is soms keuzes maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten