vrijdag 20 juni 2014

Vla met koek

Ik houd heel erg van koekjes, ik zou mezelf wel een koekiemonster willen noemen, maar dan wel met mate. Ik kan er zo heerlijk van genieten: speculaas, stroopwafels, bastogne koeken, roze koeken. Allemaal heerlijk. En cake smaakt ook zo goed. Tegenwoordig is de keus enorm groot. Een koekje voor bij de thee, een andere soort voor bij de koffie, een speculaasje op een boterham, het kan allemaal.

Nou zijn er ook veel mensen die van toetjes houden. Sommige mensen eten het liefst yoghurt, anderen eten nog het liefst de ouderwetse pappen van vroeger. Echte toetjesliefhebbers kiezen voor zoetere varianten zoals bitterkoekjespudding.

En het lijkt steeds gekker te worden. Nu is er iemand bij Melkunie nog een stapje verder gegaan: koek zit nu ook in de vla. Eerst had je fruit in de yoghurt, daarna gekke dingen in de kwark en nu kun je ook stukjes koek eten in vla: roze koek, gevulde koek of stroopwafels. In de reclamecampagne staat de zin: 'De beste smoes om roze koeken als toetje te eten' en 'Dat gaat erin als koek.'

Ik denk toch even als ik dit hoor: het moet niet gekker worden! Doe maar gewoon een schepje suiker in je yoghurt of pap, dat is ook lekker en veel natuurlijker. Koek in de vla is zo'n gekunsteld idee. Nog beter is het om zelf een toetje te maken, dan weet je wat er allemaal in zit. Maar ja, we zijn verwend geraakt en kopen het liever kant en klaar in een pak.
En dan denk ik ook: wat wordt dan de volgende stap. Ik zou het niet weten, maar ik houd mijn hart vast. Als het aan mij ligt worden deze nieuwe smaken een grote flop en worden ze uit de handel genomen. Hoewel, een roze koek als toetje lijkt me best lekker, maar dan zonder vla...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten