donderdag 5 juni 2014

Koffie en de toekomst

Koffie
Ik ben een beetje verslaafd aan koffie. In de ochtend snak ik al heel snel naar een bakkie, vroeger om precies 10 uur, maar de laatste tijd wordt dat steeds wat eerder. En ook in de loop van de middag wil ik er nog eentje. En als we een langere reis met de auto maken moet er koffie mee of als ik ergens een afspraak heb moet ik ook een koffie of nog liever een cappucino. Thee komt niet meer voor in mijn woordenboek, dat vind ik zo waterig en niet krachtig genoeg. Ik weet dat koffie niet heel gezond is, maar het is mijn enige verslaving. Is dat dan erg??

Jarige
Mijn zoon was onlangs jarig, 11 is 'ie nu alweer. De traktaties voor school heb ik gemaakt. Wel leuk werk, maar het kan altijd pas op het laatste moment gemaakt worden en het is altijd weer een crime om met een leuk idee te komen. Ik heb niet zitten stressen, het ging heel goed eigenlijk. Toch wel een beetje trots op mezelf. Misschien maak ik voor hem alleen volgend jaar nog maar een traktatie, daarna gaat hij naar het middelbaar onderwijs. Raar idee. Ze worden zo snel groot...

Smartwatch
Er is een wereld waar ik niet veel vanaf weet: de technische wereld. Ik kan met apparatuur omgaan, ik bediende altijd de videorecorder, maar nieuwe systemen rondom tv's en audio gaan me boven mijn pet. Ik heb wel gehoord van de google bril en nu lees ik over een horloge dat een mobiele telefoon is. Vreemd, futuristisch, een wereld waar ik niet veel vanaf weet. Mijn man weet er meer van dan ik. Hoewel, hij kan niet zo goed kiezen. Daarom staat de tv al een tijdje op de grond, want dan kan de nieuwe audio apparatuur zó worden ingeplugd...

Optimisme houdt jong
Als je boven de 50 jaar bent en je best doet om vrolijk en positief in het leven te staan dan blijf je lichamelijk jonger. Je verouderd langzamer en leeft langer. Aldus een onderzoek van de University College in Londen. Een goed bericht vind ik dat. Tegenslag krijgt iedereen in mindere of meerder mate, maar het helpt als je niet bij de pakken neer blijft zitten. Ik heb makkelijk praten, heb weinig echt grote tegenslagen gehad. Ik blijf positief denken dat de toekomst ook stralend zal blijven.

Toekomst
Wat doe je als je ineens met een groot verdriet te maken krijgt? Als je partner ernstig ziek wordt en overlijdt. Als je partner plotseling een hartinfarct krijgt en doodgaat en jullie gisteren de eerste verjaardag van je kind hebben gevierd. Hoe groot die impact is kun je bijna niet bevatten. Hoe kom je als achterblijver daar ooit weer overheen, hoe leer je met zo'n verlies en verdriet omgaan. Het lijkt mij ontzettend verschrikkelijk en moeilijk. Dramatisch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten