maandag 8 juli 2013

Fantasie, werkelijkheid of een luchtkasteel

Ik dacht altijd dat fantasie en werkelijkheid niet samengingen, maar naast elkaar bestonden. Iets is werkelijkheid of iets is een fantasie. In je fantasie zijn dingen of gebeurtenissen vaak mooier dan in werkelijkheid. Je weet in je fantasie ook rake grappige opmerkingen te maken en alles is mooi en aardig en romantisch. De werkelijkheid kan soms best tegenvallen. De werkelijkheid is vaak anders, mensen reageren vaak anders en er is geen ruimte voor jouw kleine persoontje.

Soms wordt een fantasie werkelijkheid. Je bent op een dag ontzettend grappig of hebt een diepgaand gesprek met iemand. In mijn geval werd mijn droom (het uitbrengen van een gedichtenbundel) werkelijkheid. Mijn gedichten werden ineens een manuscript en ik kreeg ineens een contract en was ineens auteur.
Mijn fantasie is dus werkelijkheid geworden, mijn fantasie is omgezet in iets tastbaars (een echte gedichtenbundel) dat ik ook kan delen met andere mensen! Leuk. Spannend. Leven in de brouwerij!

Een kleurrijk leven heb ik dus op dit moment. Als ik het woord 'kleurrijk' als letters onder elkaar zet en er associaties bij zet en er dus een soort gedicht van maak, dan denk ik aan:

Kleuren
Leven
Eigen kracht
Uit jezelf
Regenboog
Rijke schakeringen
IJverig
Kreatief

Fantasie is soms een luchtkasteel? Als ik denk aan 'luchtkasteel' dan denk ik aan:

Luchtkasteel
Uit jezelf
Creatief
Heel veel dromen
Terug op aarde komen
Kijk om je heen
Alles is mogelijk
Straks werkelijkheid
Te veel mogelijkheden
Echt alles kan
Even jezelf zijn
Laat je dromen maar komen!

Opgeteld leveren de beide woordgedichten een kleurrijk spektakel op. Ja, misschien is fantasie een luchtkasteel, maar is dat zo erg? Soms moet je even wegdromen in je fantasie om daarna weer verder te gaan met je eigen echte kleurrijke leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten