maandag 6 mei 2013

Dansen

In ben nooit zo super sportief geweest. Een bal vangen vond ik moeilijk, ik zat er vaak nét naast. Bij gym werd ik meestal ook als één van de laatsten gekozen. Dansen is altijd wel aanwezig geweest in mijn leven en dat vind ik ook leuk. Lekker bewegen op muziek en het ritme voelen is heerlijk.

Mijn eerste kennismaking met dans was door jazzballet. In een buurthuis in een klein nabijgelegen dorp. Ons eerste dansje was op Rolling on the river van Ike en Tina Turner. Is was rond de 18 jaar toen. Die dans had een hele mooie choreografie, we gingen door de hele zaal. En aan het eind van het seizoen een uitvoering in het buurthuis. Nog steeds denk ik daaraan als ik het nummer weer hoor.

Daarna ging ik met een vriendin op stijldansen, maar allebei hadden we geen danspartner. Gelukkig waren er twee jongens alleen gekomen. Helaas bleken ze allebei niet zoveel ritmegevoel te hebben.
de danspartner van mijn vriendin bleef maar afstand houden en naar zijn voeten kijken. Dit was rond mijn 24ste.

Met een andere vriendin ging ik een aantal jaren later iets nieuws proberen. Ik was gestopt met jazzballet en wilde wat anders en zij wilde weer gaan bewegen. Het was heerlijk om in rijen heel relaxt te dansen op country muziek. Duimen in de lussen van je spijkerbroek en met zijn allen synchroon dansen. En toen kwam er een leuke jongen binnen, niet meer dan leuk dacht ik eerst. Eén dans was onze favoriet, een parendans op een nummer van The Mavericks. We draaien soms de cd nog weleens en dan wil ik eigenlijk het liefst die dans weer doen, vooral die draai van de dame aan het eind van het nummer. Een half jaar na onze eerste ontmoeting wist ik dat ik verliefd was. En nu ben ik met hem getrouwd en hebben we twee kinderen!

Doordat mijn dochter op peuterdans ging bij een dansschool in de buurt hoorde ik daar over zumba. Ik deed een open avond mee en merkte dat er wel wat bewegingen van jazzballet in zaten. En ook dat die vertrouwde passen nog steeds ergens opgeslagen in mijn geheugen lagen en dat ik ze nog niet kwijt was. Nu doe ik dat alweer bijna twee jaar en ik geniet er nog steeds van. Van de muziek wordt ik altijd vrolijk.

Dansen blijft voor mij een heerlijke manier van bewegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten