maandag 6 mei 2013

Winterslaap

Eigenlijk houd ik iedere winter een kleine winterslaap. Niet echt een hele winter slapen, maar zo af en toe toch wel stiekem. Heerlijk thuis bij de kachel zitten en me lekker van de buitenwereld afsluiten. Lekker schrijven, creatief bezig zijn en breien. Ook een spannend boek lezen en ja, af en toe tussendoor wat schoonmaken. Me lekker ingraven en verder niets moeten. Zelf beslissen wat te doen, eigen baas zijn. Een heerlijke rustperiode tijdens de winter.

Zou dat komen omdat ik eind oktober ben geboren, twee maanden te vroeg, en toen eerst twee maanden in een couveuse moest liggen? Bij de start van mijn leven, in de winter, meteen in een glazen hokje, met mijn ouders op afstand. Ik werd achter een raam omhoog gehouden en dat was het dan. Nog steeds voelt het soms of ik in een glazen stolp zit. Vooral in de winter als je de buren weinig tegenkomt. En als je ze tegenkomt snel groeten en dan snel weer naar binnen, omdat het buiten zo koud is.

In de zomer is het heel anders, dan wil ik naar buiten en de zon voelen, genieten van de buitenlucht. Buiten zitten, buiten eten. Genieten. Dan voel ik me weer meer mens met de mensen om me heen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten